Wat gebeurt er als ik een betaling mis?

Wanneer je een betaling hebt gemist, ontvang je van ons betalingsherinneringen via e-mail en SMS. In deze betalingsherinneringen vind je een betaallink waarmee je de gemiste betaling eenvoudig via iDEAL kunt voldoen.

Over de gemiste betaling ben je vertragingsrente verschuldigd. Wanneer je de betaling alsnog binnen twee weken voldoet, hoef je de vertragingsrente niet te betalen.

Wanneer je niet in de gelegenheid bent om te betalen, dan kun je het best contact met ons opnemen, zodat we samen tot een goede oplossing kunnen komen. Onze incasso-afdeling is telefonisch bereikbaar op 085-4875618 (maandag t/m vrijdag tussen 08:30 uur en 20:00 uur).

Wanneer je twee betalingen hebt gemist, wordt de betalingsachterstand geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). De melding bij het BKR kan de toekomstige mogelijkheden voor het afsluiten van bijvoorbeeld een hypotheek, creditcard of andere lening in de toekomst ernstig beperken. We doen daarom ons uiterste best om voor die tijd samen tot een oplossing te komen, zodat deze stap kan worden voorkomen. 

Wanneer je drie betalingen hebt gemist en we geen contact met je kunnen krijgen, zullen we een juridisch incassotraject starten.