Wat gebeurt er wanneer een geldnemer een betaling mist?

Wanneer een geldnemer een betaling mist, versturen we via e-mail en SMS betalingsherinneringen met een betaallink. Wanneer de gemiste betaling niet wordt voldaan, nemen we telefonisch contact op met de geldnemer om te achterhalen wat de reden is voor de gemiste betaling.

Wanneer blijkt dat een geldnemer de gemiste betaling door omstandigheden niet kan voldoen, bekijken we in eerste instantie of een betalingsregeling uitkomst kan bieden. Omdat vertragingsrente wordt gerekend over gemiste betalingen, word je als investeerder gecompenseerd voor het rendement dat je misloopt.

Wanneer het ons niet lukt om in contact te komen met de geldnemer of wanneer een betalingsregeling niet wordt nagekomen, dan wordt de lening opgeëist en starten wij een juridisch incassotraject waarbij beslag zal worden gelegd op het loon en/of de bezittingen van de geldnemer om het openstaande bedrag te voldoen.

Wanneer je inlogt op je persoonlijke pagina zie je terug welk percentage van de leningen in achterstand is. Een termijnbedrag geldt als gemist wanneer deze niet binnen 14 dagen na de oorspronkelijke incassodatum door ons is ontvangen.

Wanneer je naar de "Mijn vorderingen" sectie gaat in het dashboard vind je voor de leningen in achterstand een uitgebreide toelichting op de actuele status.