Hoe kan ik de koppeling met mijn bank verwijderen?

Wanneer je je banktransacties deelt, geef je per bankrekening toestemming om eenmalig een koppeling te maken zodat Lender & Spender de transactiegegevens kan ophalen. Wanneer het transactieoverzicht succesvol is opgehaald, wordt deze koppeling door Lender & Spender direct verwijderd. Dit betekent dat wij niet opnieuw de transactiegegevens bij je bank kunnen ophalen.

Koppeling handmatig verwijderen

Ondanks dat de koppeling aan onze zijde volledig is verwijderd, kan het voorkomen dat de koppeling nog wel zichtbaar is in je online internetbankieromgeving. Dit kan zijn omdat je bank ervoor heeft gekozen om de koppeling niet automatisch te verwijderen. Hieronder zie je per grootbank welke stappen je kunt ondernemen om deze koppeling alsnog handmatig te verwijderen. 

Rabobank > Mogelijk in zowel de app als online

  1. Ga naar 'Instellingen’
  2. Ga naar 'Toegang, veiligheid en privacy’
  3. Ga naar ‘Koppelingen’ en selecteer de koppeling die je wilt verwijderen
  4. Klik op 'Toegang intrekken'

ABN Amro > Het is bij deze bank helaas niet mogelijk om de koppeling in te trekken vanuit je internetbankieromgeving. 

ING bank> Enkel mogelijk via de Online Bankieren omgeving, niet via de app.

  1. Ga naar ‘Profiel’
  2. Ga naar ‘Instellingen’
  3. Ga bij ‘instellingen’ naar het kopje ‘koppelingen’
  4. Klik op ‘gekoppeld aan je rekening’
  5. Verwijder de koppeling

Heb je een bankrekening gekoppeld bij een andere bank en wil je de gemaakte koppeling graag volledig verwijderen? Neem contact op met je bank om te horen hoe dit kan.